Microsoft Solutions Partner logo

Support

Stabil IT-drift med rätt support på rätt plats

IT-support för företag – skräddarsydda lösningar för era behov

Att ha en pålitlig IT-support är avgörande för att företag ska kunna arbeta effektivt och utan avbrott. Vi erbjuder flexibla supporttjänster, anpassade efter era specifika behov – oavsett om ni behöver en heltäckande IT-avdelning eller stöd i enstaka ärenden.

Outsourcad IT-avdelning – vi tar hand om hela er IT

För företag som vill fokusera på sin kärnverksamhet utan att oroa sig för IT-driften erbjuder vi helhetslösningar där vi fungerar som er externa IT-avdelning. Vi hanterar allt från daglig support och driftövervakning till säkerhetsuppdateringar och strategisk IT-planering. Genom att outsourca er IT till oss får ni tillgång till expertis och resurser utan att behöva anställa en egen IT-personal.

Vi kan IT - tveka inte på att kontakta oss

Snabb och effektiv felsökning vid akuta problem

När IT-relaterade problem uppstår är snabb respons avgörande. Vi erbjuder både fjärrsupport och onsite-hjälp för att lösa tekniska problem så snabbt som möjligt. Oavsett om det gäller nätverksproblem, mjukvarufel eller datorhaverier ser vi till att ni så snabbt som möjligt kommer igång igen.

Snabb och effektiv felsökning vid akuta problem

När IT-relaterade problem uppstår är snabb respons avgörande. Vi erbjuder både fjärrsupport och onsite-hjälp för att lösa tekniska problem så snabbt som möjligt. Oavsett om det gäller nätverksproblem, mjukvarufel eller datorhaverier ser vi till att ni så snabbt som möjligt kommer igång igen.

Proaktivt underhåll och säkerhet

För att undvika oväntade driftstopp arbetar vi proaktivt med övervakning, uppdateringar och säkerhetskontroller. Vi ser till att era system alltid är uppdaterade och skyddade mot cyberhot genom brandväggar, antivirus och backup-lösningar. På så sätt kan ni arbeta tryggt och effektivt utan oväntade avbrott.

Proaktivt underhåll och säkerhet

För att undvika oväntade driftstopp arbetar vi proaktivt med övervakning, uppdateringar och säkerhetskontroller. Vi ser till att era system alltid är uppdaterade och skyddade mot cyberhot genom brandväggar, antivirus och backup-lösningar. På så sätt kan ni arbeta tryggt och effektivt utan oväntade avbrott.

IT-rådgivning och anpassade lösningar

Utöver daglig support hjälper vi företag att optimera sin IT-miljö genom strategisk rådgivning och implementering av nya tekniska lösningar. Vi analyserar era behov och föreslår de bästa verktygen och tjänsterna för att förbättra produktiviteten och säkerheten i er verksamhet. Oavsett om ni behöver kontinuerlig IT-support eller hjälp vid enstaka problem, tar vi fram en lösning för att säkerställa att er IT fungerar smidigt.

Fjärrhjälp

Thelin Data Fjärrsupport

Få hjälp av supporttekniker genom fjärrstyrning. Notera att detta ej är kostnadsfritt utan normal timdebitering gäller. Klicka på bilden nedan och välj att Köra och tillåta programmet.

Teamviewer Host

Klicka på knappen för att ladda ner och installera Teamviewer Host. Följ anvisningarna genom installationen. Vid fråga om ni tillåter programmet att köras väljer ni Ja. Denna fråga kan man få ett flertal gånger.

Kundinloggningar och nedladdningar

Always-On Customer Panel

Administration över er domän. Gör inställningar i DNS, lägg till/ändra e-post konton, m.m. Saknar ni ett konto, vänligen kontakta oss via mail: support@thelindata.se

Webmail – Hosted Exchange

Outlook Web App – För kunder som har Hosted Exchange e-post.

Webmail – Linux Mail

Linux Webmail – För kunder som har Linux POP3/IMAP e-post.

Så har vi hjälpt andra kunder